Škola, která představuje důležitý prvek v procesu celoživotní výchovy a vzdělávání, slouží
rodině a společnosti tím, že formuje ve svých žácích všeobecné zásady akceptovatelného občanského chování. Proto je důležité, aby obě instituce při dosažení celospolečenských cílů
si mohly vzájemně pomoct.
V současnosti bohužel se koná rozvoj vztahů mezi školou, učiteli a vedením školy na jedné straně a rodiči a veřejností na druhé straně. Častečně je to díky tomu, že na obou stranách, jak mezi učiteli, tak mezi rodiči panují ze spolupráce obavy. Výkon učitele se nedá stoprocentně ověřit, ani dobrý učitel nemá jistotu, že bude úspěšný.
Samozřejmě učitelé nemůžou život dítěte ve všech směrech. A také, když učitelé se snaží
studujícím pomoct, někdy rodiči to vidí jako nepřiměřené zasahování do soukromého života
dítěte. Učitelé mají obavy, že nespokojený rodič se dostane do konfliktu a bude všechno kritizovat.
Rodiče mají často strach, aby byli dobrým rodičem a tento strach vede ke ztrátě
objektivity. Obávají se, že když vyjádří nespokojenost, učitel se bude mstít na jejich
dětech.
Na druhé straně představitelé škol nejsou často schopni rodičům nastínit možnosti, které se pro spolupráci v životě školy nabízejí. Ale rodiče můžou škole pomoct v následujících oblastech:
<li> - podpora vzdělávacích cílů ( je v zájmu školy, aby rodiče informovali o svých cílech a
zaměrech)
<li> - vytváření přístupů k učení (věnovat velkou pozornost tomu, aby školy “naučili“ rodiče, jak se dětmi mají doma pracovat.
<li> - otevřená komunikace ( aby obě strany formovaly své potřeby )
Kromě toho, učitelé musí cítit podporu ze strany vedení. Ředitel školy musí dát svým
zaměstnancům perspektivu, mít plán, kam bude škola směrovat. lide však potřebují vidět směr.
Aby se škola mohla rozvíjet, je třeba, aby {se}<in> všichni snažili a {mohli}<in> se dohodnout.