Jelinkova_P_BAU_MH_009_06

 

Čarodějnice Saxana ve škole

 

Saxana byla původem čarodějnice a chodila do čarodějné{slovo rozděleno na konci řádku čaro-dějné}<co> školy zřejmě někde v podzemí.  Ale jednoho dne našla lexikon kouzel, vyslovila kouzelné zaklínadlo, proměnila se v sovu a odletěla do světa lidí.  Potom si jeden ze zaměstnanců všiml, že v jejich zoologické zahradě jedna sova{slovo rozděleno na konci řádku so-va}<co> přebývá.  Zanedlouho přišel pan ředitel aby svému synovi{slovo rozděleno na konci řádky sy-novi}<co> dal něco k narozeninám, vybral si právě tu sovu{i přepsáno na u, nad u zůstala tečka}<co>, která{slovo rozděleno na konci řádku kte-rá}<co> k nim přiletěla.  Nebyla to vlastně sova ale Saxana.  Když ji dal pan ředitel synovi (tu sovu kterou měl ve velkém pytli), tak se Saxana znovu proměnila v člověka.  „Já jsem Honza,“ řekl  „a já jsem Saxana.“  Když se představili, tak se Saxana proměnila v kuře a potom v krávu.  Honza jí druhý den vzal do školy a tam se začaly dít divné čarodějné{slovo rozděleno na konci řádku čaroděj-né}<co> věci.

 

„Pojď k tabuli Rousku,“ řekla paní učitelka.  „A|a jmenuj{slovo rozděleno na konci řádku jme-nuj}<co> mi hlodavce.”  Mikymu Rouskovi nebylo nic vzdálenější{slovo rozděleno na konci řádku vzdáleněj-ší}<co> než hlodavci.  „Hlodavec lesní“..... začal nejistě, „pak hlodavec{slovo rozděleno na konci řádku hloda-vec}<co> vodní čili želvy.”  „Dost!“ řekla paní učitelka Pešková, sáhla po notesu.  „Píšu ti čtvrtou pětku, můžeš si sednout.“  Když se Rousek vrátil do lavice, rozhodla se paní učitelka, že hlodavce vyloží ještě jednou.  Žáci zatím nemají o hlodavcích přehled{slovo rozděleno na konci řádku přeh-led}<co>.  „Tak hlodavci jsou..... a teď znaky, hlodavci mají hlodavý{slovo rozděleno na konci řádku hloda-vý}<co> chrup, vypadá asi takhle,” řekla a malovala na tabuli.  „Škoda,“ dodala s upřímnou lítostí, „v kabinetě mám všechno, jen hlodavý chrup mi chybí.“  Saxaně se učitelka docela zamlouvala{slovo rozděleno na konci řádku zamlouva-la}<co>, a ač čarodějnice, rozhodla se, že jí pomůže.  „Rebeke mex,“ zašeptala.  Pak se zspokojeně{z opraveno na s}<co> dívala, jak paní učitelce naskočil hlodavčí chrup.  Třída zaburácela.  Paní učitelka se dívala na rozesmáté tváře, odcouvala{slovo rozděleno na konci řádku od-couvala}<co>, aby si z kabelky vytáhla zrdcátko, podívala se a.... vešel pan ředitel.  „Ale copak?  Co se vám stalo paní kolegyně?“  Paní učitelka si přitiskla šátek k ústům.  „Opakujeme hlodavce a....“ mumlala nešťastně.  Nezvyklé tyhle nové metody, říkal si starý pan ředitel, tohle za našich